Βουλγαρία: Ταξίδι με βανάκι – Μια βραδιά στη Μαύρη Θάλασσα

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ / Κυριακή, Δεκέμβριος 4th, 2016

Δε ξέρω πότε και πώς μου μπήκε η ιδέα –κάποια ταινία θα ‘χα δει- πάντως από μικρή θυμάμαι πως ονειρευόμουν να ταξιδέψω με βανάκι! Οπότε όταν η φίλη μου η Άστριντ μου έκανε την πρόταση, πώς ν’ αρνηθώ; Roadtrip σε Βουλγαρία και Ρουμανία, φύγαμε.

Βlagoevgad

Επειδή το δικό μου ταξίδι στο βαν θα ξεκινούσε από τη Θεσσαλονίκη και θα τελείωνε στο Βουκουρέστι, έπρεπε να βρω έναν οικονομικό τρόπο για Πάτρα-Θεσσαλονίκη και Βουκουρέστι-Πάτρα. Η λύση ήταν μία, λατρεμένο τρένο και Balkan Flexipass! Info: Περιλαμβάνει τις χώρες Ελλάδα, Ιταλία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη, Σλοβενία, Κροατία, Βουλγαρία, Μακεδονία (ΠΓΔΜ), Μαυροβούνιο, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία. Την κάρτα αυτή μπορείτε να την αγοράσετε για 5, 10 ή 15 ημέρες απεριορίστων διαδρομών εντός ενός μήνα και η τιμή προσαρμόζεται αναλόγως με τις ημέρες, την ηλικία, τη θέση κλπ –εγώ πλήρωσα 53 ευρώ για 5 ημέρες. Στο σημείο αυτό να σημειώσω ότι αν ψάξετε στο ίντερνετ περισσότερες πληροφορίες μάλλον θα μπερδευτείτε γι’ αυτό το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να τηλεφωνήσετε ή να επισκεφθείτε τα γραφεία σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη και να ενημερωθείτε πλήρως! Δε ξέρω για τη Θεσσαλονίκη, αλλά στην Αθήνα εξυπηρετικότατος ο κυριούλης. Επίσης παίζουν και κάποιες εκπτώσεις σε καταλύματα στους κατόχους της κάρτας!

Πρώτο βράδυ πλάι στη λίμνη

Και κάπως έτσι βγήκα στον πηγαιμό για τη Θεσσαλονίκη, μακρύς ο δρόμος, δεν θα το αρνηθώ, αλλά είχε πλάκα. Εκεί με περίμενε ήδη η Άστριντ και ξεκινήσαμε αμέσως για τη Βουλγαρία. Ήταν συναρπαστικό το πόσο γρήγορα άλλαξε το τοπίο αφού περάσαμε τα σύνορα, δε μπορούσες να χορτάσεις να χαζεύεις γύρω. Και τότε είχα την πρώτη μου ουσιαστική επαφή με τη σοβιετική αρχιτεκτονική, συνδυασμένη με το εμφανές χαμηλό βιοτικό επίπεδο.

Βουλγαρία

Το επόμενο πρωί θα έφθανε ο Ζοζέ στη Σόφια, οπότε την πρώτη ημέρα την αφιερώσαμε σε περιηγήσεις σε τυχαίες πόλεις και στην εύρεση μιας καλής θέσης για την πρώτη μου νύχτα στο βαν. Και τη βρήκαμε, δίπλα σε μια λίμνη και με θέα στο δάσος, έξω από ένα μαγαζάκι του οποίου οι ιδιοκτήτες αν και δε μιλούσαν αγγλικά μας έδωσαν να καταλάβουμε πόσο φιλόξενοι ήταν!

Όσες φορές κι αν έχεις ακούσει ότι η Βουλγαρία είναι πάμφθηνη δε νομίζω πως μπορείς να το αντιληφθείς πλήρως ώσπου να την επισκεφθείς. Φαγητό, ποτό, τσιγάρα, χόστελ, ρούχα, δώρα, τα πάντα, πολύ φθηνά. Και χωρίς αυτό να σημαίνει χαμηλή ποιότητα! Ιδιαίτερα το φαγητό… το φαγητό! Δεν ξέρω πόσα μπουρέκ έφαγα, αλήθεια.

Σόφια

Τη δεύτερη ημέρα παραλάβαμε και τον Ζοζέ και συνεχίσαμε πλέον οι τρεις μας. Ελλάδα, Γαλλία, Μαρόκο… κάποιοι στα σύνορα θα έλεγαν χαμογελαστά «μάφια»! Το πρόγραμμα θα περιλάμβανε Σόφια, Φιλιππούπολη, Buzludzha, Μπουργκάς, Βάρνα και ό,τι άλλο προέκυπτε στο ενδιάμεσο, πριν την αποχώρησή μας για τη Ρουμανία. Σχετικά με την πρωτεύουσα, το κέντρο είναι όμορφο με μεγάλο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, πολλές εκκλησίες ιδιαίτερης ομορφιάς, καθώς και τη γέφυρα των ερωτευμένων- αξίζει να αφιερώσετε χρόνο σε μια μεγάλη βόλτα.

Στη γέφυρα των ερωτευμένων

Το ιδιαίτερο στο να ταξιδεύεις με βανάκι είναι κατ’ αρχάς το γεγονός ότι το πρόγραμμα είναι εντελώς άτυπο. Μπορείς να το αλλάξεις οποιαδήποτε στιγμή· σου προτείνουν κάτι άκυρο κι έχεις ήδη φύγει, βλέπεις κάτι να αχνοφαίνεται στο βουνό και τρέχεις να το εξερευνήσεις, απολαμβάνεις το τοπίο, ηρεμείς, χάνεσαι στις σκέψεις σου και χαλαρώνεις. Πόσο μάλλον όταν έχεις τέτοια καλή παρέα και την κατάλληλη μουσική υπόκρουση. Όταν έπεφτε ο ήλιος προμηθευόμασταν τον απαραίτητο εξοπλισμό –κρασί, μπύρες και σνακς- και ψάχναμε θέση ν’ αράξουμε.

Βάρνα, Μαύρη Θάλασσα

Στο δρόμο για τη Μαύρη Θάλασσα

Ανυπομονούσα να φτάσω στη Μαύρη Θάλασσα, δε ξέρω το γιατί ακριβώς, ίσως κάποτε μικρή να νόμισα πως είναι όντως μαύρη και έμεινε η παιδική περιέργεια. Στην άκρη του δρόμου υψώνεται ένας αντίχειρας, σταματάμε φυσικά «-πού πας; -Βάρνα! -κι εμείς!» Λίγη ώρα μετά άλλοι δύο φίλοι του βρέθηκαν στην παρέα μας, πήγαιναν για κάμπινγκ σε μία απομονωμένη παραλία. Ευτυχώς ο Ζοζέ είναι ένας εξαιρετικός και έμπειρος οδηγός, και γι’ αυτό δε βρεθήκαμε σε κάποιο χαντάκι. Μπήκαμε σε χωράφια, αμπέλια, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε, πήραμε επικίνδυνες κλίσεις, αλλά τα καταφέραμε, και βρεθήκαμε μπροστά σε ένα υπέροχο τοπίο. Τα παιδιά μας προσκάλεσαν στην παρέα τους και περάσαμε μια όμορφη βραδιά μαζί πάνω στην άμμο. Με τον κατάλληλο εξοπλισμό όπως ανέφερα και πιο πάνω, μια μεγάλη φωτιά στη μέση από την ειδικό Άστριντ (βλέπε πρώην πρόσκοπος), την κιθάρα και τη φωνή της, το γιουκαλίλι μου (και την προσπάθειά μου), συζητώντας για τη ζωή, τα όνειρα, τους στόχους μας, γνωρίζοντας ο ένας τον άλλο.

Μια βραδιά στη Μαύρη Θάλασσα- από το αρχείο της Άστριντ

Η επόμενη μέρα μας βρήκε στο δρόμο για τη Ρουμανία, νοσταλγώντας ήδη τις εμπειρίες που μας άφησε η Βουλγαρία, αλλά επίσης χαμογελώντας τόσο για όσα ζήσαμε όσο και γι’ αυτά που θα έρχονταν.

Nazdráve!

Άγιος Νικόλαος και Μονή Σίπκα

Ετούτα εδώ είναι τα λινκς για τα μπλογκ των συνταξιδιωτών μου. Όσοι μιλάτε γαλλικά καλό διάβασμα, οι υπόλοιποι ας απολαύσουμε τις εικονίτσες!

Άστριντ: Ηistoires de tongs

Ζοζέ:  Macadam Pixels

Εμείς κι εμείς

4 Replies to “Βουλγαρία: Ταξίδι με βανάκι – Μια βραδιά στη Μαύρη Θάλασσα”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *